fredag den 19. juni 2015

ROSE


Nu har jeg gået i den tro og troed at jeg havde en rose ved navn
Rose De Rescht.
Men det har jeg alså ikke, føler mig snydt - købt i Bilka og under Claus Dalby navn
.( det kan han jo  ikke gøre for ).

Pottemærket kan næppe være  bytter om, da det jo som bekendt er godt forankret på potten.
ergo må det være en fejl fra Bilka side....så kik Jer godt om først og gør ikke som jeg, stole blindt...

Hvad siger I andre - har i prøvet det - at tro i købte det i så....
Vil gerne høre jeres mening.
På FB blev det opdaget under roser, og kyndig ekspert....så nu er det testet.

Hav en god dag kære venner.








10 kommentarer:

  1. Jamen, jamen. Og jamen. Det er irriterende at købe og pleje en plante, som så viser sig at være "forkert".

    Jeg fatter dog ikke en brik af "På FB blev det opdaget under roser, og kyndig ekspert....så nu er det testet". Hvad i alverden mener du? Hvis ikke man er på FB, er det jo kinesisk. Og det sprog fatter jeg heller ikke en brik af :-)

    Løvet og formen på blomsten ligner Rose de Rescht, men farven er helt gal at dømme ud fra dit foto.

    SvarSlet
  2. PS: Prøv at se de billederne af min Rose de Rescht i mit seneste indlæg :-)

    SvarSlet
  3. Vi var flere som kommenterede på billedet på fb, også jeg satte et billede ind af Rose de Rescht. Nette har ret i, at farven er forkert.
    Men det sker jævnligt, at man får noget andet end det, der står på skiltet, ikke kun i Bilka. De fleste planter får de vel fra Holland, så det er derfra den forkerte skiltning kommer.
    Glæd dig over din rose, den har da en flot farve og køb så en ny eller klag i Bilka, jeg mener, der er garanti på planterne.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  4. Takker for søde kommentar, kan det ske jeg har givet for meget godt jord, her tænkes på hestemøj og ret så god rosengødning at farven ændre sig, kommer til at tænke på hortensia hvis pH . Værdien er god bliver hortensiaen blå, hvis surbunden ikke bliver vedligeholdt..er den lyserød....bare en kommentar....krammer til jer piger....kh. Grethe

    SvarSlet
  5. Grethe, det er en meget dårlig idé, at give en nyplantet rose for meget guf. Det kan nemt komme til at "brænde" de nye, hvide spinkle sugerødder, som gerne skulle dannes og suge vand og næring op. Planter jeg ud i et bed blander jeg havejorden med ca. 1/3 rosenjord. INGEN ANDEN GØDNING! Planter jeg i krukke den første tid, bruger jeg 2/3 Dalbyjord eller anden god jord og 1/3 rosenjord. Jeg bruger også altid et par håndfulde fjer fra en gammel pude og Rhizobio på rødderne, hvadenten jeg planter i bed eller krukke. Det kan meget vel være derfor farven er mærkelig, for som jeg tidligere skrev, ligner faconen på blomsten og løvet Rose de Rescht.

    SvarSlet
  6. Lidt ærgerligt. Jeg købte i efteråret i Bilka nogle løg, der skulle være i en smuk lysegul farve, halvdelen blev bare hvide, så jeg kender godt, den der lidt øv-følelse.
    Mange havehilsner Anna

    SvarSlet
  7. Tak Anna, for din vinkel...ja bestemt øv, at man mister tilliden til at købe der...god weekend.grethe

    SvarSlet
  8. Ja, jeg så dit oplag på FB og mener heller ikke at det er Rose de Rescht. Jeg har en hel hæk af dem og de har slet ikke den farve. Men jeg synes nu den er utrolig flot alligevel :-)
    Det er træls når man får noget forkert, men det kan desværre ske næsten alle steder.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Bedstemorshave

    SvarSlet
  9. Hej Grethe, jeg har prøvet at købe roser der skulle være det ene men var det andet og man bliver da lidt ærgerlig.
    Jeg har så også en der er blevet min yngling, fordi den er så smuk. Den hedder "Smuksak" nu. Min erfaring er, nyd det der kommer og køb et sted hvor du er sikker på at du får det du betaler for. Næste gang i kører til Sjælland (eller tilbage), skulle i tage at dreje af ved Brenderup og besøge JAS roser. Hvis du Googler ham så står der både Adresse og tlf.nr.
    Nyd din rose, den er fantastisk smuk :o)
    Stort Kram Fra Linda

    SvarSlet
  10. Tal Linda for din opmuntring, jeg nyder den i fulde drag kan du tro, og Rosengeleen med...hehe..har hørt om JAS ...
    Skriver det lige bag øret...
    Kram fra mig...Grethe

    SvarSlet