fredag den 15. januar 2016

ROSER


Selvom der er sne derude er det dejligt at 
gå igennem de dejlige sommer billeder og 
drømme sig til den dag i forsommeren hvor de igen stikker hovederne frem. 
Jeg skal nok lave enkel billeder igen,men det skal jo lige prøves det her med collage da jeg har fået ny telefon.

Øverst til venstre er det Wollerton  Old Hall  smuk og drømmende - dernæst  New Dawn i blomstring sidst på sæsonen og den røde er Castle Rosen.
Den lilla er Blue Moon noget sart - dernæst Jacques Cortier og New Dawn ude til højre.
Nederst i midten - Rose De Reicht til sidst den cremefarvet Claus Dalby rosen. 



Hvor jeg glæder mig til Havens Glæde igen .
Selv forventer jeg mig at investerer i en del nye roser.. Men i hvilken jeg må i tænkeboks ...
Tænker godt, at roser kan løbe vandret hvad siger I derude....har nogen prøvet det....




  Her til  venstre øverst oppe er det Castle Rosen og den til højre er Alcymist Rosen smuk er den, blomstre kun en gang .
   Men sidste år blomstrede den i 3 måneder.....så derfor kan jeg godt anbefalet den...
Nederst venstre hjørne Claus Dalby rosen cremefarvet og smuk og står længe remonterende - New Dawn på hegnet og så er der til højre sneget sig en bonderose ind Sarah Bernardt....men den er jo også en slags "rose."
Climbing Iceberg Rose den forventer jeg mig meget af på espaliet

Smukke Comtessa Rose stærk duftende remonterende bliver almindelig høj 
Slutter lige af med Prinsesse Anne Rose



6 kommentarer:

  1. Kære Grethe De er skønne de collager, vidunderlige roser. Den cremehvide hvad er det for en? Rigtig god weekend kh Tina

    SvarSlet
  2. Joh, vandrette roser burde da ku lade sig gøre - ' profferne' binder jo rosengrene ned for at få flere blomster. Men det er nok smart at bruge en slyngrose, af de typer der normalt kræver opbinding. Jeg havde på et tidspunkt en hvid new dawn, som var bundet ind til en væg. Opbindingen gik i stykker en vinter, og rosen lagde sig i bedet ved væggen.... Og så fik jeg den ikke liiige bundet op.... Disse rosengrene blomstrede virkelig fint, og det så godt ud i stauderne..... Også lige et navne spørgsmål fra mig: øverste collage, nederste venstre hjørne? Hvad hedder den? Hilsner

    SvarSlet
  3. Flotte roser, fin collage du har lavet, men det kunne være skønt med navne. Er det alchymist i nr. 2 collage øverst til højre?

    SvarSlet
  4. Dejlige roser. Ja det er skønt, at drømme sig tilbage til sommeren, eller måske frem, vinteren er jo allerede på retur. Vi er da i hvert fald halvvejs :-)
    Mvh Lene

    SvarSlet
  5. Dejlige roser! Spændende at høre hvilke nye du skal ha :)
    Mht vandret opbinding så har jeg en rose der har groet på den måde i mange år. Jeg kender desværre ikke navnet på den men den sætter mange blomster, netop fordi grenene bliver lagt i vandret position og den så skyder fra de mange små øjne. Så det kan jeg bestemt anbefale :)
    Mange hilsner Vibeke

    SvarSlet
  6. Tusind tak for Jeres skønne kommentar, tak til Jer at I gav Jer tid til at tænke over en retning jeg skal gå..jeg tager der med i overvejelserne.

    PS. Ville gerne svare hver enkelt med den knap som skal være ved kommentaren er simpelhen væk...det er meget øv...aner ikke hvor jeg finder den igen....har set under indstillinger...så derfor svare jeg sådan.
    Kæmpe krammer til jer alle....det bedste fra mig til alle Jer....
    Grethe

    SvarSlet