torsdag den 28. april 2016

FLORAMA.DK

Begejstring vil ingen ende tage....Hvorfor nu det, jo - fordi jeg finder ud af ,at der hvor jeg bor
ligger faktisk et frø firma lige i nærheden som hedder www.florama.dk det vidste jeg ikke og de har oveni en have relateret webshop.
Så godt så langt,det skal da lige tjekkes ud tænker jeg....så det da bare derud ad.....og kikke på frø poser.

Her handler de med skønne kvalitets produkter i form af pelletred frø,samtidigt opfylder de ønsket at det skal lejes ind hos børn fra tidlig barndom så de har udviklet et sortiment til børn med sjove tegninger på. 



Alle billederne fra Florama med tilladelse fra Ole Jespersen


De bestræber sig på at handle med frø af sjælden karakter sige indehaveren af Florama Ole Jespersen.
Der følger også en god vejledning med i form af såtips og følger man vejledningen,ja så jeg helt sikker på gevinst.



Her er hvad jeg købte:

Lathyrus odoratus
Summer Sunshine Nimbus
Denne helt unikke ærteblomst skulle dufte skønt og er anderledes med sin flæsed kanter..
den forventer jeg mig meget af, da jeg elsker Lathyrus.


Angelonia augustifolia
Serenita Sky Blue
                 Velegnet til krukker blomstre helt overdådig fra juni - oktober 40 cm høj.
(løvemund familien)


Aquilegia hybrida
Apring Magic Navy & White
Kunne ikke stå for farven blå, så denne skønne akeleje måtte jeg have i min samling 



Aquilegia vulgaris
Black Barlow
Denne mørke akeleje kan da kun gå hen og få skabt karakter i min have.
Mange siger nok akelejer giver kun blomstring i tidlig sommer, men klipper man dem ned, så er der stor chance for ny blomstring. 



Double Click Mixture

Her er Stolt kavaler en skøn blomst god til at snitte og vil grangivelig samle bier og sommerfugle til og det skal vi jo sørge for som have mennesker.

Der fås meget andet inde på hjemmesiden så tjek lige siden ud, måske har Florama netop det du går og ønsker dig, jeg fik da noget skønt med hjem, så nu er det bare igang.....så kik ind på siden.

8 kommentarer:

  1. vi bor også i nærheden og han har de fedeste sorte diskrete planteskilte :)

    SvarSlet
  2. Hej Grethe

    Jeg bor også lige i nærheden, har aldrig hørt om Florama.Den ser let og overskuelig ud, meget rimelige priser.

    Har læst med på din blog gennem et stykke tid. Det ser ud til du har en rigtig fin kolonihave. Man kunne vel ikke være så heldig at du holder åben have i år :-)?

    Mvh. Gitte

    SvarSlet
  3. Hej Gauner. Ja de er fede.Tak for du kikkede ind...God havedag og lign...
    Venligst fra HAVELIV

    SvarSlet
  4. Gitte tusind tak for du har fundet min blog, ja åben haven...ligger udi fremtiden, men du da altid velkommen at kik forbi...
    Ønsker dig en dejlig dag fra Grethe

    SvarSlet
  5. Uha Grethe, sådan en halvåben invitation er farlig at efterlade ;-). Vil rigtig gerne se din have og kunne godt finde på at høre om du har tid engang når der er lidt mere gang i det grønne. Også dejlig dag til dig.

    SvarSlet
  6. Selvfølgelig så der kaffe på kanden...

    SvarSlet
  7. Hej Grethe
    Sikke da en skøn butik med lækre frø du har fundet. Har aldrig hørt om den, men den må da studeres lidt nærmere.
    Nyder virkelig at der er kommet andre akelejer frem end de traditionelle. Black Barlow købte jeg sidste år på en livsstilsmesse. I år har jeg sået den røde variation og en grøn en af slagsen. Desværre kommer de jo først til deres ret, næste år, men ventetiden er det værd.
    Dejlig aften til dig
    Kh Marianne

    SvarSlet
  8. Marianne ja det er godt med lidt fornyelse og når du går til hjemmesiden Florama ser du mange spændende ting..selv har jeg lige tjekket at Stolt Kavaler er lige kommet op af jorden i mit lille gartneri på bare 3 dage...nu venter jeg blot på Lathyrus kommer...
    God weekend fra HAVELIV

    SvarSlet