mandag den 16. februar 2015

FRØ FORMERING


           Spændende om jeg får held med disse frø som jeg tog med hjem fra Egypten i år..

                          Her neden under frø fra gul trompet busk Tecoma Stans....


              Mon ikke jeg skal tá det silkeagtige af frøet, er der nogen der ved det.....


                  Her er frøet lige så fint som træet,rød silketræ....





                              Den sarte blomst  Mimose...nænsomt vil jeg prøve om det lykkedes..


Ellers skal dette prøves af i spande som et eksperiment.
                                 Jordbær


      Floks i haven må være et must..købt i Plantorama 


    Og i år masser af lathyrus.....fra Albertines,godt nok skal jorden så udskiftet med 30cm siges der, så det må jeg så gøre.


Denne fætter her, Klokkeranken skal forenes med pibetobaksplanten og roser på det store hegn.


Ved ikke hvorfor jeg er til det fnuglette look i haven, som her ....så masser af det i år...


               Her skimtes kæmpe tagetes 


  Her er billedet fra d.å. Januar i Egypten stokroser i det fri, hos os skal de bindes op pga. Vejret.
                                            Derfor var jeg vild med dette syn.


Det var lidt fra min rejse i januar et smukt sted i Egypten og hvor jeg fik lidt med hjem som jeg nu er blevet forvalter over, glæder mig til at se resultatet....

                    Hav alle derude en smuk dag, trods vi alle er ramte af sorg Idag.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar