tirsdag den 23. juni 2015

HAVEFESTIVALG


Kære venner så fik jeg et insekthotel.
Gik ellers og samlede potteskår og deslige, men så kom jeg på plantemarked
i lørdags i Østre Anlæg Aalborg og så dette her, solgt med det samme.
Her er hvad der skal være og så er det dekorativt samtidigt, nu er jeg spændt
på at se insekterne tage ophold her.




   Kan købes www. mortenogpetershave.blogspot.com i Kaas.




   Mange stande blev besøgt, her er det Idehaven....som har et bredt udvalgt af broncefarvede planter.
   og rust gør sig fabelagtig sammen med bronzen .
   
               Manden med stråhatten er Ege...han har besøgshave denne weekend under Eges Have..
               Frydendalsvej 9 . Aalborg . Se tidligere blogindlæg.



                             God stemning og planteglæde var til stede.




  



               Eventyrhaver.dk var tilstede med et  fantastisk kobberspringvang.



                                               www.kirstenlyng.dk 
    Fik jeg en god snak med og købte en iris tectorum som jeg blev så
     begejstret at jeg bare måtte have et par planter med hjem. Bladene er stribede...se den høje lange   
     ude til venstre i billedet.
       




                                   Thyboesminde stauder



            Alt i alt en skøn havedag hvor der blev udvekslet mange erfaringer


4 kommentarer:

  1. Hvis jeg var insekt ville jeg flytte ind med det samme ;) Dejlige sager og skønne stemninger på markedet. Og meget flot iris du tog med hjem.
    Kh Rose

    SvarSlet
  2. Tak Rose jeg glæder mig også til at se denne orkide agtige blomstre til næste forår, hvid med blå lilla aftegninger en anelse gul.
    Den skal helst sættes i krukke på grund af den bredder sig og skal ind i væksthus og overvintrer...
    Hilsen Grethe

    SvarSlet
  3. Det var en fin reportage fra Østre anlæg.
    Der er så hyggelig og dejligt at få navne /Ansigter på div. blogger

    SvarSlet
  4. Jo hyggeligt at møde dig i dit rette element...og vejret var jo med jer..
    Nu må det bare blive dejlig vejr til denne weekend hvor din have vises frem.....det glæder jeg mig til...ses Ege.

    SvarSlet