tirsdag den 21. juni 2016

KUNST og RØDBEDER

At male er en kunst ...
jeg måtte male skuret i lidt mere end normalt ,så der kom dette ud af at give mig en pensel...






Silvan havde smidt en bunke sten i en palleramme og se hvad jeg fandt for 10kr  




Man skal jo følge med tiden, så jeg har købt mig en slow juicer Witt, verdens bedste må jeg sige.
nem at rengøre og det er vigtig ellers mister man interessen for hurtig sund juice.
Nå, men her er forklaringen, mine enorme rødbeder vokser i lynfart og det er ikke ringe de giver masser af god energi
sådan en svend her sammen med 12 øko gulerøder og 4cm ingefær ren guf for kroppen.
prøv det....uhm...der er kun en hage ved det, man bliver afhængig..til en lille en om morgenen.


Frø  Camilla Plum drevet frem hos Maria livsnyderhaven.dk

min silkepæon Sarah Bernhardt en klassiker i staudebedet den er et must i en have
60 cm bred og lige så høj..den er min yngling.

elsker ridderspore særligt denne her blå af slagsen...

Lige nu er  jegved at få lavet et bed med Hostaer hele vejen rundt i en gammel bunke god jord, en sød nabo gav mig dem  de er lette til at formerer sig

kraftig store er de allerede,fra den anden side af der er mest skyggefuldt




på vej  hjem fra Havefolket med vinen Heimrod som skulle være en nem vin og givende i frugten

det er meningen at den skal plantes her ved endevæggen og gå ind i havehuset
og hvor jeg glæder mig....
mine løvehaler står nu så smukt ellers er gul ikke min farve, men denne her er ok.

Håber i fik lidt ud af at kikke ind i min have og blive bare lidt inspireret for det er derfor jeg har bloggen...
                                                               


2 kommentarer:

  1. Hej Grethe, jeg tro nu du fik mere end en pensel i hånden..Griner, der var garanteret også en bøtte Maling og dyppe den i :o) smukt arbejde.
    Rødbeder er super lækre og det lyder til at være noget af et vitamintilskud i får der hver morgen.

    Skøn sten, der var du godt nok heldig :o) og smukke planter. Din have er så fantastisk og jeg glæder mig til at se hvor langt i er nået siden jeg var der sidst.
    Stort Knus fra Linda

    SvarSlet
  2. Tak Linda, du er altid sød og lægge en kommentar og det løftes jeg op på da du ser meget positivt på det skrevne.
    Jeg da også glad for det som jeg har nået, men kun en spæd begyndelse det er lige med at kunne se hvad der virker rigtigt sammen.
    Nu er der jo Eges Have åben i weekenden så kommer der helt sikkert inspiration med hjem...
    Kram fra Grethe

    SvarSlet