onsdag den 24. august 2016

HAVEVANDRING

 Idag vil jeg tage jer med på en havetur så hjertelig ......




Her nedenfor har jeg en mini høstanemone som jeg har købt i år. Bedet er for mig ved at blive lidt for lyserødt...så der skal helt sikkert laves lidt om her, men hvad mon jeg gør lige her.


     Montbretia i aften solen dem delte jeg sidste år og fik dobbelt så mange. En let og luftig blomst
    drysser desværre hurtigt.
        
        

   Nyder rosen Blue Moon sammen med violfrøstjernen,den rose har skudt i vejret i år.



   Se hvad glæde man kan få for en tier....en lille bakke fra netto 
   købte jeg i foråret og nu på vej med skønne splidsede 
   blomster, de hedder kineserliljer, og næste år et meget bedre flor.



 

Har ikke vidst hvad jeg skulle have i den her krukke som er meget smuk.
Jo da,  aflægger af løvefod den kan man altid bruge og nu er de lige klar til at plante ud...
Alle kender dem når det har regnet er der perler på bladene,et smukt syn.Blomsten er ikke noget særligt dem klipper jeg af.



   Langt om længe et vildt bed  af billige frø i bakker fra netto jo alt tager sin tid.
   Så håber jeg de bliver meget mere stærke til næste år...




  Efter at have nydt aftensmaden på terrassen måtte jeg lige skyde dette billede af over en lille del af 
  haven som den står lige nu...noget i bedet fungere ikke helt godt, så mon ikke i weekenden der bliver 
  rokket rundt ....det tror jeg der gør.. 



  Moustand Wood er den absolutte bedste rose jeg har. 
  Min erfaring er jo flere torne jo bedre er den resistent for sygdomme...
  Smuk og velduftende...


   Clematis er der stadig gang i..




Comtessa rosen er kommet sig efter at den knækkede for den var løbet godt i vejret
da jeg havde et sejl over og det gjorde den voksede enormt lidt sjovt at se...men så kom 
en sommer vind og så var den kun halv så stor....
Smuk er den,skøn i blomstringen med skøn duft.



  Lidt aftenskumring er begyndt



  Vildt med alt det regn hvad det har gjort for planterne i år
  Pletter i luften fungere bare her



  Iceberg Climbing  rose købte jeg sidste år og faktisk så er den meget pænere 
  end den lovede. Den har en medium af duft og er remonterende.
   Den kommer til at fylde hegnet helt og det glæder jeg mig til...




  New Dawn rosen og pluds en jeg desværre har glemt navnet på den er uden torne...
 




Det her er et nyt projekt ...men hvad er det...min mand har gang i...det vil I komme til at se
en anden gang...når jeg afsløre hvad det egentlig er...


Tak for du gad gå med på en havevandring sådan en onsdag aften...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar